دو کلمه حرف خودمانی با شایگان در مورد عمه آقای احمدی نژاد

دوست عزیز، شایگان جان، برادر ، قربان شما بروم بنده: این کار شما درست نیست. به خدا درست نیست. اگر به خدا هم اعتقاد نداری، به جان عمه آقای احمدی نژاد که باهاش مصاحبه کردی درست نیست. ببین برادر ! تو ممکنه که فکر کنی مطلبت انقدر تابلو هست که اگر کسی اندکی آِِی کیو در بساط داشته باشه، باید این طنز بودنش را بفهمه. ممنکه که به این خاطر می نویسی که آدم های خنگ و ساده دل را سر کار بگذاری و بخندی ( یا بخندیم) . حدس می زنم بیشتر به عنوان یک بازی بهش نگاه می کنی ! خیلی خوب. اما فکر کنم که کمی هم شاید دغدغه های اطلاع رسانی هم داشته باشی. عزیز جان ! این دومین بار است که یک لینک طنز که شما می فرستی به عنوان پرطرفدارترین لینک روز انتخاب می شود ( دفعه قبل در مورد ابطحی بود) . خوب ، من علاوه بر اینکه به این مساله حسودیم می شود ! و علاوه بر این که واقف هستم که این داستان اصلا ربطی به من ندارد و هر کس حق دارد هر طور که دلش می خواهد بنویسد، یک نگرانی دیگر دارم : اول اینکه فکر می کنی که این همه رای ، عمدتا از طرف آدمهایی هست که طنز قضیه را گرفتند و خندیند و مثبت دادند؟ یا اینکه خبر را باور کرده اند و آدمهای خنگی هستند؟ الان مدتی هست که این فرهنگ بعد از انتخاباتی در بالاترین افتاده و بیرون هم نمی رود که خیلی ها فقط به تیتر امتیاز می دهند. این را بارها این روزها دوستان مختلف تذکر داده اند و جا تاسف دارد و کاش این طوری نبود ! اما حالا که اینطوری هست و فعلا کاریش هم نمی شود کرد، کلی آدم طنازی های شما را می خوانند و حتی زحمت نمی کشند که به بخش هم نگاه کنند و مثبت می دهند و روی فیس بوک نقل می کنند و برایشان یک حقیقت سر و مر گنده می شود. از دیروز چندین نفر از دوستان خنگ من !! که همه هم ماشالا تحصیلکرده هستند ، این مساله را تو صحبتها نقل می کنند. بعضی ها حتی مطلب را باز نمی کنند. همین که به عنوان پربیننده ترین مطلب روز هست ، برایشان کافی است که به درستی مطلب شک نکنند. آقا جان ، نکن ، یک طنز تو پرانتز بگذار ، حالا گیریم مزه قضیه کمی از بین برود، اما این آشی که من دیدم شوریش خیلی زیاد است و کمی هم از مزه اش کم کنی مشکلی ایجاد نمی شود.

و اما به سبک مقام معظم، یک سخنی هم دارم با دوستان دیگر  : قبل از اینکه «زارپ و زارپ» مثبت بدید و نقل قول کنید. مطلب را بخونید. اگر هم حوصله ندارید. حداقل به بخش مربوط یک نگاهی بندازید….آخه نا سلامتی شایعه شده که بالاترینی ها قشر تحصیل کرده و روشنفکر جامعه هستند ! خوب الان مدتی هست که رایج شده که یک نفر یک تیتر چرب و چیلی می فرستد و پشت بندش دوستان شروع می کنند به تکبیر فرستادن ! نکنید بابا…نکنید

ممنون

5 responses to this post.

  1. Posted by پانی on اکتبر 6, 2009 at 3:50 ق.ظ.

    من با شما موافقم. البته ناگفته نماند از بس که مردم دلشون خونه به کوچکترین مساله حتی اگر دروغ هم باشه دل می بندن . این هم از خصوصیات ادمی است .

    پاسخ

  2. Posted by شایگان on اکتبر 6, 2009 at 10:53 ق.ظ.

    چشم آقا

    پاسخ

  3. Posted by ناشناس on اکتبر 6, 2009 at 11:56 ق.ظ.

    بالاترین انقدر که فکر میکنید جای خاص یا مهمی نیست. یه جور فعالیت اجتماعی بیشتر برای اعضا یا کسایی که دنبال میکنن اما عضو نیستن.
    جای خوبیه واسه همین تجربه هایی که میکنید مثل شوخی شایگان.
    خیلی جدی نگیرید . نه محل اجتماع فرهیختگانه نه اعضاش از هیچ لحاظ آدمای خاصی هستن: یه نگاه بندازید به کامنتهایی که زیر پست شایگان گذاشتند، اینا آدمای خیلی معمولی کشورمان، کسی بهشون چشم امید نبسته.

    پاسخ

  4. inkar shaygan kolahbardari adabi ast.mitavanidbeh man begoid az koja bayad fahmid keh in matlab tanz ast.man hameh ra khandam va hads zadam keh vaghiat nadarad.ama tanz.mani tanz ra nemidanid?

    پاسخ

  5. Dooste aziz in tousieh shoma besiar bejast,doostan va hamvatanan lotf konan va az sharayete va hesse etemade moujod be har nahv va har esm bahrebardai nenemaiand, narezaiati va shayad tanafor az massoulin va ahmazin, be hadist keh kheilia doost daran har matlabi ra bavar konan.lotf konid be ehsasat zakhm bardashtehie hamvatanan,tavjoh nemaeid.motshaker va ba sepase mojadad az yadavarie in hamvatan.

    پاسخ

بیان دیدگاه