سخنرانی تلویزیونی کروبی

سخنرانی‌ امشب کروبی به نسبت دو سخنرانی‌ پیشین انجام شده از دو کاندیدای قبلی‌، بسیار سازمان یافت تر و تمرین شده تر بود و مانند بقیه بخش‌های فعالیت‌های تبلیغات او، نشان از یک حرکت گروهی و داشتن مشاوران هوشمند داشت. کروبی از فرصت کوتاه نیم ساعته بهره خوبی‌ برد و در آن تقریبا به نکات مهم برنامه‌های خود در زمینه سیاست، فرهنگ و اقتصاد اشاره کرد. او صحبت‌های خود را با تاکید بر نقش پر رنگ مردم در جمهوری اسلامی شروع کرد و از خرافه‌ای کردن فضای جامعه انتقاد کرد و گفت : «وقتی‌ که مقامات کشور ما ادعای ارتباط با امام زمان میکنند، چرا باید زنی‌ را که در روستای کرمانشاه این ادعا را کرده، دستگیر کرد؟» بعد از این قسمت، کروبی به سراغ سیاست خارجی‌ رفت و گفت که در ذهن بسیاری از مسئولین ، ما بین تسلیم و تقابل با دنیا یکی‌ را باید انتخاب کنیم که نتیجه این تفکر وضعیتی است که در آن به سر می‌بریم و چهار سال حرف بی‌ خاصیتی که زدیم سودی برای کشور نداشته است. او برنامه دولت خود را در این زمینه تنش زدایی با دنیا و آغاز رابطه با آمریکا اعلام کرد. در زمینه اقتصادی، کروبی به کوچک کردن دولت و پرهیز از تصدی گری آن در مسائل اقتصادی تاکید کرد و از خصوصی سازی، جذب سرمایه گزاری خارجی‌ ، جذب ایرانی‌‌های خارج از کشور و تضمین سرمایه های داخلی و خارجی به عنوان بخش‌هایی از برنامه خود نام برد. کروبی همچنین بر توسعه صنعت گردشگری و انتقال تکنولوژی و مدیریت مدرن به کشور به عنوان بخش‌های دیگری از برنامه اقتصادی خود اشاره کرد. او در آخر تاکید کرد که در ابتدای دوران مسوولیتش، گزارشی از وضعیت موجود کشور را به مردم میدهد و پس از آن، تمام مسئولیت کاستی‌ها را به عهد می‌گیرد و سعی‌ در پیدا کردن مقصر نخواهد کرد. او همچنین تاکید کرد که تمام شعار‌هایش را عملی‌ خواهد کرد و در هر کجا که این شعار‌ها عملی‌ نشد، به طور دقیق و جزئی علت این عملی‌ نشدن را به اطلاع مردم خواهد رسند و از کلی گویی پرهیز خواهد کرد.

مقایسه این سخنرانی با صحبت های دو کاندیدای قبلی، موسوی و رضایی، تفاوتهای معنی داری  در زمینه شیوه نگرش به سیاست، کار گروهی، جامع نگری و درک صحیح از مسایل جهانی  را نشان می دهد.

8 responses to this post.

  1. سلام
    يك ضرب المثل قديمي ميگه آهن را با آهن ببريد.
    به نظر من فقط كروبي مي تواند از پس اين حكومت برآيد.بقيه توانايي مقابله با اين تماميت خواهان را ندارند.كروبي شجاعت وجسارت ورود به بسياري از حوزه هاي قدرت را دارد واگر نگذارند ساكت نمينشينه،اهل مماشات وسازش نيست وادمهاي فهميده زيادي دور برش داره حتي مخالفان سياسي منصف او هم در صلاحيت او ترديد نميكنند.

    پاسخ

  2. سلام دوست عزیز
    از مطلبت تو وبلاگم استفاده کردم

    به وب ما هم سر بزن خوشحال میشیم

    پاسخ

  3. Posted by یکتا on مِی 25, 2009 at 4:15 ق.ظ.

    واقعا؟ چون گفت خرافات وارد دولت شده و پشت سر امام زمان نماز می خونن؟ مگه میر حسین از عدم لزوم کمک به لبنان و فلسطین نگفت؟ مگه از لزوم همکاری با همسایه ها به جای کشورای آمریکای لاتین نگفت؟ شما فهمیدین قراره کروبی چه کارهایی انجام بده؟ یه مشت حرف پرت و پلا و بدون انسجام . با کلی غلط:« مردم با تمام وجود ملموسشونه، حریم وارد خانواده ها می شه، من اگه دولت بشم» واقعا رئیس جمهور ایده آله شما اینه؟ این نمی تونه یه جمله رو کامل کنه. اگر دوسال دیگه بیفته و بمیره چی کار باید کرد؟ حتما باید وایسیم تا کرباسچی دزد و مال مردم خور رئیس جمهورمون بشه. خدمات بی دریغ کرباسچی رو از بدبختای طرح نواب بپرسین. یه کم با عقل و منطق حرف بزنین

    پاسخ

  4. I liked the way he approached different topics and treated them properly!reza

    پاسخ

  5. Posted by tara on مِی 25, 2009 at 1:38 ب.ظ.

    I think non of these speaking is from Karoobi, he has only some professional advisors, but he is that man who all he could to make delay in the way of reformation, He is talking about all he can’t do!! do you forget he damaged all reformists idea by accepting leaders speach (hokme rahbari)???he is exactly that person who talks alot but do a few!!!

    پاسخ

  6. Posted by ناشناس on مِی 27, 2009 at 9:23 ق.ظ.

    ایشون همون کسیکه وقتی رئیس مجلس بود گفت بعلت حکم حکومتی حرف 70 میلیون نفر پشم

    پاسخ

  7. Posted by رضا on جون 2, 2009 at 3:15 ق.ظ.

    در مورد اینکه ایشون مشاورهای حرفه ای داره کی هست تو دنیا که نداره؟ اوبا ما یا سار کوزی همه حرفهاشون رو خودشون میزنن؟ نکنه فکر میکنید یه رییس جمهور در آن واحد هم دراقتصاد و تاریخ و جامعه شناسی و علوم سیاسی و حقوق و…باید ته خط باشه؟

    در مورد اینکه ایشون جنبش اصلاح طلبی رو به تاخیر می اندازه- مگه کاندیدای اصلاح طلب دیگه ی هم وجود داره؟ نکنه فکر میکنید موسوی اصلاح طلبه؟ در این زمینه به مصاحبه ی بهشتی توی اسفند ماه مراجعه کنید که در اون صراحتا گفته میر حسین اعتقادی به اصلاح طلب و اصول گرا و این حرفها نداره.

    در مورد حکم حکومتی هم به حرفهای اکبر اعلمی در دفاع از کروبی رجوع کنید که تو وبسایتش هست. در مورد حکم همه ی هیئت رئیسه مسئول بودن که خیلی هاشون الان هیچ مسئولیتی در اون مورد قبول نمیکنن. تو گویی که یه مجلس بوده و یه کروبی!

    تازه چه توقعی داشتید. مخالفت میکرد؟ اونوقت اصلاح طلبی رو به باد فنا نمیدادن آقایون؟ انگ خروج از زیر پرچم ولایت رو بهش نمیزدن؟

    پاسخ

بیان دیدگاه